RSV4 Modelljahr 2015

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Ruhig Jungs...es wird alles gut. Nur Geduld!

Ach ja, der Thread heißt doch eigentlich:

"RSV 4 2015"

Machmal ist schwierig die Beitrage gedanklich zu sortieren, da es mit Tuono und RSV4 ziemlich durcheinander geht.

Sollte man in Zukunft vielleicht sauberer trennen.
 
Richtig Racing :) jetz brauchen wir nen schuldigen der hier alles durcheinander gebracht hat ... der oliverheuler wars glaube ich ;-) :-D

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Dem Roland sein Grinsen geht bestimmt schon vom rechten zum linken Ohr und zurück.

Ach ja, ich hatte doch recht, dass die Präsentation in Mailand auf der eicma kommen wird!
 
Und, wurde jetzt auch die neue RSV4 präsentiert ? ? ? ?
Ich finde da nirgends nichts dazu . . . . . . -feddish-
 
Ob ihr das glaubt oder nicht, wir händler wissen auch nicht genaues, In England nennt mann das den Mushroom syndrom,

" Kept in the dark and fed with Shit " :-D
 
Also die deutschsprachigen Medien sind voll von Neuheiten jeglicher Art. Nur Aprilia wird mit keinem Wort erwähnt.
Wurde vielleicht die Aprilia-Marketingabteilung komplett aufgelassen und es hat nur keiner bemerkt?
 
Das Foto aus Beitrag #174 sieht eher nach einem Fahrsimulator aus! Sieh Foto anbei... Quelle: Motorrad

210_EICMA 2014 Aufbau Sonntag.jpg
 
Bugsy Alter :)

Hammer geil ! Dezente Änderung , so muss es sein bei einem bike was seines gleichen sucht. Jetzt mit Power. Or geil geil geil !
 

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201 PS ist doch schon mal was!

Engine type Aprilia longitudinal 65° V4 cylinder, 4-stroke, liquid cooled engine with dual overhead cam (DOHC) and four valves per cylinder
Fuel Unleaded Petrol
Bore and stroke 78 x 52.3 mm
Total engine capacity 999.6 cc
Compression ratio 13.6:1
Maximum power at crankshaft 201 HP (148 kW) at 13,000 rpm
Maximum torque at crankshaft 115 Nm at 10.500 rpm
Fuel system Airbox with front dynamic air intakes. Variable-height intake ducts controlled by engine control unit; 4 Marelli 48 mm throttle bodies with 8 injectors and latest-generation Ride-by-Wire technology.Choice of three different engine maps selectable by the rider with bike in motion: T (Track), S (Sport), R (Race)
Ignition Magneti Marelli digital electronic ignition system integrated in engine control system, with one spark plug per cylinder and “stick-coil”-type coils
Starting Electrical
Exhaust 4 into 2 into 1 layout, two oxygen sensors, lateral single silencer with ECU-controlled bypass valve and integrated trivalent catalytic converter (Euro 3)
Alternator Flywheel mounted 450 W alternator with rare earth magnets
Lubrication Wet sump lubrication system with oil radiator and two oil pumps (lubrication and cooling)
Gearbox 6-speed cassette type gearbox1st: 39/15 (2.600)2nd: 33/16 (2.063)

3rd: 34/20 (1.700)

4th: 31/21 (1.476)

5th: 31/23 (1.348)

6th: 34/27 (1.259)

Gear lever with Aprilia Quick Shift electronic system (aQS)
Clutch Multi-disc oil-bath, with mechanical slipper system
Primary drive Straight cut gears and integrated flexible coupling, drive ratio: 73/44 (1.659)
Secondary drive Chain: Drive ratio: 41/16 (2.5625)
Traction management aPRC System (Aprilia Performance Ride Control), which includes Traction Control (aTC), Wheelie Control (aWC), Launch Control (aLC), all of which can be configured and deactivated independently.
Frame Aluminium dual beam chassis with pressed and cast sheet elements.
Envisaged adjustments:

headstock position and rake
engine height
swingarm pin height

Non adjustable Sachs steering damper

[Adjustable Öhlins steering damper]
Front suspension Sachs Fork with 43 mmÆ stanchions. Low profile forged aluminium radial calliper mounting bracket. Adjustable spring preload and hydraulic compression and rebound damping. Wheel travel: 120 mm
Rear suspension Double braced aluminium swingarm; mixed low thickness and sheet casting technology.Sachs monoshock adjustable in: hydraulic in rebound and compression, spring preload, wheelbase length. APS progressive linkages. Wheel travel 130 mm
Brakes Front: Dual 320-mm diameter floating stainless steel disc with lightweight stainless steel rotor and aluminium flange with 6 pins. Brembo M430 monobloc radial callipers with 4 Æ 30 mm opposing pistons. Sintered pads. Radial pump and metal braided brake hose
Rear: 220 mm diameter disc; Brembo calliper with two Æ 32 mm separate pistons. Sintered pads. Pump with integrated tank and metal braided hoseBosch 9MP ABS, adjustable to 3 maps equipped with RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) (can be disabled).




Wheel rims Aprilia aluminium alloy rims with 3 split spokes.Front: 3.5”X17”Rear: 6”X17”
Tyres Radial tubeless.Front: 120/70 ZR 17Rear: 200/55 ZR 17 (alternative: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17)
Dry weight 180 kg*
Fuel tank 18.5 litres (4-litre reserve included)
 

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