Guten Abend
Ich habe heute mit Chris Judge dem Cheftechniker von Pro-Shift gesprochen.
Sie haben mehr als 100 BMWs ausgestattet. Sie warten zur Zeit darauf, dass Honda einen serienmässigen Blipper anbietet, da Sie sonst die Blipper nicht in der BSB einsetzen können weil nicht zulässig. Man wartet also auf eine Änderung der Regeln das gleiche gilt für die TT. Die Teams sind bereits darauf vorbereitet. Der Blipper wurde von Dave Molyneux für 2 Jahre bei seinem Gespan bei der TT eingesetzt weil für die Gespanne andere Regeln gelten. ich denke nicht, dass die dort ein System verwenden das nicht haut, dass endet nämlich dann in der Mauer.........have a look...........
Zurück zum Thema.............er hält die von uns vorgeschlagene Position für den Sensor (nach dem Studium der Bilder) für ideal.
Die Justierung des Systems ist an sich sehr einfach. Ich habe seine telefonischen Instruktionen aufgeschrieben und übersetzt und mit Ihm nochmals abgeglichen siehe die nachfolgenden Emails:
1. Bike in 4 Gang, Kette auf Zug (Zahnräder des Getriebes ohne Spiel), dann Schalthebel fürs Runterschalten drücken sodass man den Anschlag spürt.
2. Der Sensor hat ein Detektionsfeld, dass etwa 2.5 mm um den Sensor herumreicht. Das Auslösen des Sensors (Bereich 0.5 mm bis 2.5 mm) wird über das Aufleuchten einer gelben LED am hinteren Teil des Sensors angezeigt.
3. Chris justiert dass so, dass der Punkt an dem der Sensor aufleuchtet etwa 1-2 mm vor dem Druckpunkt liegt wo die Zahnräder des Getriebes max. schlüssig sind.
Das ist die deutsche Übersetzung seiner mündlichen Erklärungen, in English steht es in der Email. Ich hab mir das auch nochmals von Ihm bestätigen lassen (siehe Emails)
Sent: 18 January 2016 16:47
To: info@proshift.com
Subject: message for Chris Judge............urgent reply requested
Hi Chris
Many thx for your time and explainations. Please allow me to recap the adjustment of the sensor:
1. Bike in 4 gear, load on the chain by turning the rear wheel, gear lever pushed for the gear change to 3rd with the cogs of the gearbox fully interlocked (no play).
2. The sensor has a detektion field, that reaches arround 2.5 mm arround the sensor (like a light) and senses between 0.5 mm 2.5 mm. The triggering of the sensor is indicated by the lighting up of a yellow LED at the rear end of the sensor.
3. Chris adjusts the system in the sense that the LED lights up is arround 1-2 mm before the point when the cogs of the gearbox are without play.
I very much hope that I have understood this corretly. Please let me know if I got it right or feel free to modify these instructions. I will need to send this to WSC Neuss. They are fitting the system for me and are awainting my instructions. As soon as we have got a working system, I will send you a set of the steel tags that we intend to screw on to the shaft boss to trigger the sensor. This will become a plug and play solution and Mike and myself are keen to get this developed for the RSV4..............we are so close now. Cant wait until the bike starts to blip..............
Kind Regards
Christoph
Antwort von Chris............................................................................
Hallo Christoph,
Yes, you understand perfectly. You may want to add that the sensor senses between a distance of 0.5mm – 2.5mm. Also to be careful not to have the sensor face too close to the gear-lever bolt so that it could touch the sensor. The only way to break these sensors is to rub or break the end. (I have done many tests to try and break them and that was the only way)
Thank you for the offer of sharing your hard work with us. It is greatly appreciated.
Kind regards,
Chris Judge
Chief Technical Engineer
Pro-Shift Technologies Ltd
International Patents Held (Including the USA)
Registered Office
Pro-Shift Technologies Ltd
Unit 3 Heyes Industrial Estate
Anglers Lane
Spondon
Derby
DE21 7NT
t: +44 (0)1332 668100
f: +44 (0)1332 668125
www.proshift.com
.........................so dann werden wir bald sehen ob Mike und ich ein neues Getriebe brauchen oder ob es haut.
Gruss
Christoph